Există o serie de instrumente diferite disponibile pentru proprietarii de întreprinderi fără bani în căutare de finanțare, dar două dintre principalele sunt factoringul și finanțarea conturilor de primit (A / R). Uneori, proprietarii de afaceri adună aceste două opțiuni în minte, dar în realitate, există câteva ușoare diferențe care duc la faptul că acestea sunt produse de finanțare diferite.
Factoring vs. Finanțare A / R: o comparație
Factoringul este cumpărarea directă a conturilor restante ale unei companii de primit de către o companie de finanțare comercială sau „factor”. De obicei, factorul va avansa afacerea între 70 și 90 la sută din valoarea creanței în momentul cumpărării; soldul, mai puțin comisionul de factoring, este eliberat la încasarea facturii. Taxa de factoring – care se bazează pe valoarea nominală totală a facturii, nu pe procentajul avansat – variază de obicei între 1,5-5,5%, în funcție de factori precum riscul de colectare și de câte zile sunt utilizate fondurile.
În cadrul unui contract de factoring, afacerea poate alege și alege ce facturi să vândă factorului – de obicei nu este un scenariu totul sau nimic. Odată ce achiziționează o factură, factorul gestionează creanța până la plata acesteia. Factorul va deveni, în esență, managerul de credit defacto al companiei și departamentul A / R, efectuând verificări de credit, analizând rapoarte de credit și trimitând și documentând facturi și plăți.
Între timp, finanțarea A / R seamănă mai mult cu un împrumut bancar tradițional, dar cu unele diferențe cheie. În timp ce împrumuturile bancare pot fi garantate prin diferite tipuri de garanții, inclusiv instalații și echipamente, proprietăți imobiliare și / sau activele personale ale proprietarului afacerii, finanțarea A / R este susținută strict printr-o gajare a activelor afacerii asociate cu creanțele către compania financiară.
În cadrul unui acord de finanțare A / R, la fiecare extragere pentru care afacerea poate împrumuta bani, se stabilește o bază de împrumut de 70 până la 90% din creanțele calificate. O taxă de gestionare a garanției (de obicei 1-2 la sută) se percepe contra sumei restante și atunci când banii sunt avansați, dobânda este evaluată numai pe suma de bani împrumutată efectiv. În mod obișnuit, pentru a lua în calcul baza de împrumut, o factură trebuie să aibă o vechime mai mică de 90 de zile, iar compania de bază trebuie considerată solvabilă de către compania financiară. Se pot aplica și alte condiții.
Caracteristici și Beneficii
După cum puteți vedea, compararea factoringului și finanțării A / R este destul de dificilă. Una este de fapt un împrumut, în timp ce cealaltă este vânzarea unui activ (facturi sau creanțe) către o terță parte. Cu toate acestea, acționează foarte similar. Iată principalele caracteristici ale fiecăruia de luat în considerare înainte de a decide care dintre acestea se potrivește cel mai bine pentru compania dvs.:
Factorizare :
· Oferă mai multă flexibilitate decât finanțarea A / R, deoarece întreprinderile pot alege și alege ce facturi să vândă factorului respectiv.
· Este destul de ușor de calificat. Ideal pentru companiile mai noi și cu dificultăți financiare.
· Structura simplă a taxelor ajută compania să urmărească costurile totale pe bază de factură.
Finanțare A / R :
· De obicei este mai puțin costisitor decât factoringul.
· Tinde să fie mai ușor de tranziționat de la finanțarea A / R la o linie de credit tradițională atunci când compania devine bancabilă din nou.
· Oferă mai puțină flexibilitate decât factoringul, deoarece afacerea trebuie să-și prezinte toate creanțele către compania financiară ca garanție.
· Întreprinderile vor avea de obicei nevoie de minimum 75.000 USD pe lună în vânzări pentru a se califica pentru finanțare A / R, deci este posibil să nu fie disponibilă pentru companiile foarte mici.
Surse tranzitorii de finanțare
Atât factoringul, cât și finanțarea A / R sunt de obicei considerate a fi surse tranzitorii de finanțare care pot duce o afacere într-un moment în care nu se califică pentru finanțarea bancară tradițională.
După o perioadă de obicei cuprinsă între 12 și 24 de luni, companiile sunt deseori capabile să-și repare situațiile financiare și să devină bancabile din nou. Cu toate acestea, în unele industrii, companiile continuă să își factureze facturile la nesfârșit, camionajul este un exemplu de industrie care se bazează foarte mult pe factoring pentru a-și menține fluxul de numerar.
Tom Klausen este vicepreședintele senior al First Vancouver Finance (FVF), care are birouri în Vancouver, BC și Toronto, ON. FVF oferă soluții creative de finanțare întreprinderilor mici și mijlocii din Canada. Tom a lucrat în industria alternativă a creditelor de mai bine de 25 de ani și se consultă cu companiile care se luptă pentru a obține finanțare tradițională.
Citește și Finanțarea comercială – Beneficiile finanțării în afara bilanțului
Stay In Touch